Het leven is luxe in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nel Duren - WaarBenJij.nu Het leven is luxe in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nel Duren - WaarBenJij.nu

Het leven is luxe in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Nel

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Holland,

Hier dan mijn eerste blog vanuit het verre zuid Afrika.
Afgelopen donderdagochtend rond 7.00 uur zijn we geland op het vliegveld in Kaapstad na een rustige vlucht van ongeveer 11 uur.( dit was lang ,maar voelde korter na het lezen van al de lieve berichtjes van de BZV vrollies nog bedankt erg leuk!!!)

Na het passeren van de douane stonden we in de vertrek hal. Om even te wennen hebben we rustig ergens wat gedronken en de omgeving in ons opgenomen. Het was nog vroeg maar al veel activiteiten zoals het schoonmaken van vloeren , toiletten en verkoop van eten in winkeltjes. Het voelde echt al een beetje als Afrika. We hebben snel de auto opgehaald. We kregen een witte auto, maar eigenlijk stonden er ook alleen maar witte ( waarschijnlijk in de aanbieding geweest). Een goed half uurtje later stonden we aan de boulevard in Kaapstad , met op de achtergrond de tafelberg.

Nu na 4 dagen Kaapstad en alle hoogtepunten als toerist te heb gezien kom ik tot de conclusie dat Kaapstad erg mooi is. Vooral de vergezichten vanaf de tafelberg , de mooie botanische tuin, de prachtige kust en de luxe haven met de grote boten. En natuurlijke de dure winkels aan het Victoria and Alfred Waterfront. De vele grote auto's die er rond rijden om gezien te worden.
De bevolking bestaat hier voor een groot deel uit blanke toeristen of blanke bewoners vanuit een koloniaal verleden.
Nee Kaapstad voelt nog niet als Afrika . Morgen vertrekken we het land in , en ik ben benieuwd wanneer ik kan zeggen “ja dit is voor mij Afrika”.
Nog een bijzonder verhaal , toen we op de tafelberg waren en op een prachtig uitkijk punt stonden, waren we getuigen van het uitstrooien van een moeder, door haar zoon. Hij had een plastic zak bij zich die hij openscheurde, maar hij had niet bedacht dat er zoveel wind was, en moeder waaide terug in zijn gezicht . Dit was wel een beetje sneu voor hem. (voor ons een beetje komisch). Zijn vrouw had alles op film vastgelegd.
Verder zijn we vanavond spontaan bij een live concert terechtgekomen van Stef Bos je weet wel van “pappa , ik lijk steeds meer op jou”. Hij zong in het Nederlands en Zuid Afrikaans.( dit lijkt erg veel op plat Brabants) Er hing een bijzondere koloniale sfeer, dit vooral ook door het VOC kasteel waar het plaats vond en alle blanke Afrikaanse mensen die voor hem waren gekomen.
Er is zoveel te schrijven , maar dan wordt het een soort van dominicus reisboek en dat wil ik jullie lezer niet aan doen.

Veel liefs en groetjes baie dankie !
Nel en Henry

• 25 Februari 2015 - 18:09

Thea Erren:

Ha Nel en Henry,
    Mooi verhaal om te lezen. Geniet ervan, weekjes samen zijn weer zo voorbij!

Groetjes Thea

• 26 Februari 2015 - 16:55

Gerda:

Hoi Nel en Henry

Fijn dat jullie zo´n goede reis gehad hebben en dat de vlucht goed is verlopen.
    Leuk verhaal om te lezen. Ik denk dat die moeder die daar uitgestrooid is nog niet van plan was om te gaan en daarom nog even gedag kwam zeggen. Wel bijzonder om dat te zien.
    Geniet van de weken samen voordat je in het kindertehuis aan ´t werk gaat.
    We blijven je volgen.
    Groetjes Gerda

• 26 Februari 2015 - 20:46

Mages En Sakuntala En Bep:

Hoi Nel,

Wij hebben jouw bericht gelezen en de foto's gezien. Wij zijn blij dat je het fijn vindt daar. Mages zegt dat je maar goed moet eten daar dan word je zoals Mages. ( hij moet hier hard om lachen). Veel groetjes van ons allemaal, ook van de kinderen.
    We houden contact.

• 28 Februari 2015 - 15:35

Marijke:

Hoi Nel en Henry,

Mooi daar!
    Loopt jullie vervolgroute langs de wijnvelden met

• 02 Maart 2015 - 22:31

Anny:

Hoi Nel en Henry, wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en kunnen genieten van de prachtige natuur en de omgeving..Een mooi verhaal en mooie foto's ook!